Forventninger

Hva er mine forventinger til studiet, til bloggen og til meg selv? Da jeg begynte på dette studiet for to år siden hadde jeg allerede dannet meg et bilde av hvordan tilværelsen som barnehagelærer ville være. 3 dager gammel var jeg første gang jeg entret barnehagen, da i familiebarnehage hos mammaen min. Fra familiebarnehagen har moren min utviklet driften og det har vært en selvfølge å tilbringe fridager og ferier i barnehagen. Jeg har alltid visst hva jeg ønsker å bli, men jeg hadde aldri trodd at studiet skulle gi meg så mye.

Før jeg begynte på studiet sa en pedagog at det var som å se med nye briller. Jeg er helt enig med henne! Selv om forhåpningene mine ikke var så store, har studiet gitt meg mye. Jeg håper at bloggen kan være et sted der jeg kan engasjere meg. De siste årene har barnehagen blitt en større del av politikken og som fremtidig pedagog tror jeg det er viktig at vi danner oss tanker og meninger om hvordan vi ønsker å ha det i barnehagen. Dette tror jeg bloggen kan bli et godt verktøy til.

Gjennom dette semesteret med fordypning vil jeg trene på å bli enda mer frimodig slik at jeg ikke selv setter grenser for hva vi kan få til i barnehagen. Du er velkommen til å følge med.

 

Children
Hentet fra colourbox
Author: Siv-Terese Omland

Jeg er en 23 år gammel barnehagelærer fra Lyngdal. Jeg var ferdig utdannet i 2017 og jobber som pedagogisk leder. Denne bloggen ble opprettet som en del av det tredje året på barnehagelærerutdanningen hvor jeg hadde fordypning i språk, litteratur og nye medier. Jeg har valgt å beholde bloggen etter endt studie og den vil fortsette å omhandle temaer som er relevante innenfor barnehage, gjerne med hovedvekt på språk, litteratur og nye medier.

Leave a Reply

